Vrijdag 10 aug, Leiria-Braga - Reisverslag uit Braga, Portugal van Kok en Lizette - WaarBenJij.nu Vrijdag 10 aug, Leiria-Braga - Reisverslag uit Braga, Portugal van Kok en Lizette - WaarBenJij.nu

Vrijdag 10 aug, Leiria-Braga

Blijf op de hoogte en volg Kok en Lizette

10 Augustus 2018 | Portugal, Braga

En zo breekt er alweer een nieuwe dag aan, ik vind het snel gaan maar misschien komt dat doordat we toch continue bezig zijn. Er valt ook zoveel te zien! Eerst even broertje appen, want die is jarig. Vandaag is de enige dag dat we niet zelf voor ons ontbijt hoeven te zorgen, maar ik verwacht er niet al te veel van omdat Portugezen niet zo uitgebreid ontbijten. Toch valt het alles mee, want naast harde broodjes zijn er diverse soorten cake, zoete croissantjes en fruit. Er zitten veel Fransen in de ontbijtzaal en bij het uitchecken hoor ik de eigenaar ook vloeiend Frans praten. Dat gaat me makkelijker af dan Portugees en Tim moet lachen als hij ontdekt dat ik als Nederlandse in Portugal Frans praat. Ach ja….
Onze bestemming vandaag is Braga, ruim 2 uur rijden via de tolweg. We zijn blij met de tolbadge, want ik heb gelezen dat het alternatief is dat je soms achteraf bij het postkantoor je tol moet gaan betalen. Nu rijden we gewoon door, zien het tarief en als het goed is wordt dat door Hertz op de creditcard ingehouden. Voor alle zekerheid noteren we zelf de bedragen ook maar even. Halverwege de rit stoppen we voor koffie en duwt Kok de autosleutels in mijn handen. Met een beetje leedvermaak denk ik, maar ik laat me natuurlijk niet kennen. En ik moet zeggen, de Opel rijdt niet verkeerd. Mag ook wel als je een 14 jaar oude bak gewend bent, haha. Alleen de cruise control snappen we niet en je dan aan de snelheid houden is best lastig met al dat stijgen en dalen. Maar goed, uiteindelijk arriveren we in Braga waar ook alles weer vol geparkeerd staat. Gelukkig zijn er diverse parkeergarages en vinden we snel een plekje. Eerst lunchen en dan het laatste stukje naar het appartement. We lunchen bij de gele bogen waar ik voor de variatie maar eens sla neem in plaats van frites. Ondertussen zien we op het plein van alles gebeuren: camera’s, muziekbands, interviewers en dansende gastanks. Die zullen het wel warm hebben, het is 29 graden en dan staan ze ook nog lekker in de zon. Na het eten lopen we nog even door het stadje. Het is een autovrij centrum, veel kerkjes, oude panden en winkels. Rick vergaapt zich bij de Rolex etalages, waar oom agent voor de deur staat maar dat kan toeval zijn.
Terug bij de auto rijdt Kok het laatste stukje zodat ik de tomtom kan lezen. Haha, het blijkt 1 km te zijn! Dat is mooi, 5 minuten lopen vanaf het centrum. De eigenaar is er nog niet, maar als ik een sms stuur komt hij snel aangelopen. Hij laat Tim en mij het appartement zien, Kok is met Rick bij de auto gebleven omdat we voor een uitrit staan. Het blijkt dat er een Portugese wielertour bezig is, die natuurlijk precies vandaag in Braga finisht. Vandaar al die auto’s en de camera’s. Als we de koffers uit de auto halen gaat er net iemand weg, dus dat komt mooi uit.
In het gebouw zijn meerdere appartementen en het ziet er allemaal piekfijn en heel ruim uit. De slaapkamers hebben airco, er is zelfs een vaatwasser. En een wasmachine, dus die gaat gelijk aan. Het enige dat we niet hebben is een balkon of dakterras. Dat stond wel in de beschrijving maar hoort bij een ander appartement. Nou ja, jammer dan. Het is echt een Ikea-huis, met allerlei handigheidjes. In de keuken zit zelfs een opgeklapte strijkplank in een la. En weer maar 1 wijnglas, dat hadden we in Lissabon ook. Gelukkig dan maar dat ik geen wijn lust. In de restaurants krijgen we trouwens meestal ook maar 1 menukaart met z’n vieren, nog zoiets. Da’s toch helemaal niet handig!
Er staat melk, water en sap voor ons koud en er liggen koekjes. Wat een service! Nu eerst koffie. En nu ik weet dat er op 5 min lopen een Lidl zit, heb ik ook geen zin om vanavond weer uit eten te gaan. Ik denk dat het een soepje met brood wordt. De mannen vinden het prima, die dweilen lekker op hun bed. En zo eindigen we deze vrijdag eens op tijd en gaan we morgen lekker helemaal (bijna) niks doen!

  • 11 Augustus 2018 - 08:12

    M.L Hulsbos-de Ruijter:

    Zou best kunnen, bewaking bij de Rolexwinkel. In Dresden stond een beveiliger de hele dag voor een juweliers winkel! Iedere dag...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kok en Lizette

Actief sinds 13 Juni 2015
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 14285

Voorgaande reizen:

10 Maart 2023 - 26 Maart 2023

2 weken Costa Rica

04 Augustus 2019 - 21 Augustus 2019

Slovenië

05 Augustus 2018 - 22 Augustus 2018

Portugal

31 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Vietnam van noord naar zuid

12 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Thailand

Landen bezocht: