Maandag 20 aug, Porches - Reisverslag uit Porches, Portugal van Kok en Lizette - WaarBenJij.nu Maandag 20 aug, Porches - Reisverslag uit Porches, Portugal van Kok en Lizette - WaarBenJij.nu

Maandag 20 aug, Porches

Blijf op de hoogte en volg Kok en Lizette

21 Augustus 2018 | Portugal, Porches

Vandaag dus een uitje naar het strand. Even na tien uur zijn we er klaar voor. Tim had zijn wekker gezet maar Rick ligt nog in bed. Ik denk dat hij blij is als we opgehoepeld zijn want dan heeft hij goed internet .
We kunnen dichtbij parkeren, we zijn nu naar het voor ons dichtst bijzijnde strand gereden. 5 minuten met de auto (of 30 min lopen maar dat is teveel gevraagd in deze warmte). Op de rots staat een schattig wit kerkje, maar voor het strand moeten we de andere kant op. Het zeewater is een stuk helderder dan gisteravond, maar de golven zijn nog steeds flink hoog. Als ik door de branding de zee in probeer te komen, word ik door een grote golf net zo hard weer terug het strand op gegooid. Ik word uitgelachen door Tim en Kok, maar Kok hijst me gelukkig wel gelijk overeind. Als de golven heel even wat minder worden proberen we het nog een keer. Nu gaat het goed en deinen we heerlijk op de golven. Tim kan nog steeds niet drijven, zal wel niet genoeg vet hebben. Het water wordt snel diep en hoewel ik mijn voeten kan zien is het toch te zanderig om iets met een duikbril te zien. Jammer, want op het strand liggen hele mooie schelpen, de meeste wel kapot.
Het komende uur wisselen we onze handdoek af voor de zee en daarna hebben we het wel gezien. We hebben geen parasol en worden gebraden op ons handdoekje. Maar het was wel even lekker. Als we weer terug zijn is Rick inmiddels ook uit bed. We plonzen nog even lekker in ons eigen zwembadje. Het is heerlijk dat we niets hoeven. Nou ja, nog wat boodschappen natuurlijk. Er staat een grote stenen barbecue in de tuin dus willen we vanavond barbecueën. Ik had gelezen in het document met tips dat er dichtbij een supermarkt is die een hele belevenis moet zijn en waar je van alles kunt proeven. Die gaan we maar eens opzoeken dan. Wat ons er opvalt is dat de parkeerplaats niet zo heel groot is en ook zeker niet vol staat. Als we de winkel binnenkomen, zien we een spierwitte, hoogglanzende vloer. Bij veel kassa’s zien we een tweede medewerker staan, geen idee waarom dat is. De winkel zelf is niet zo heel groot. Er staan wel wat bijzondere dingen, vooral dure flessen drank. Bij het bakkerijtje zie ik gebakjes staan met citroenmeringue. Mmmm! O ja, Kok was gisteren jarig, dat is een goede reden om er 4 mee te nemen. Tim is het roerend met me eens en Kok en Rick lopen zich nog bij de drank te vergapen. Er is ook een slagerij met veel gemarineerd bbq vlees, dat komt mooi uit. We betalen natuurlijk wel de hoofdprijs, maar het ziet er wel goed uit. Als we de rest ook bij elkaar gezocht hebben gaan we naar de kassa. En daar wordt ons ook duidelijk waarom er een tweede medewerker staat; deze pakt je boodschappen voor je in! Een beetje gênant vind ik het wel maar het geeft deze mensen ook wat te doen want het is erg rustig in de winkel.
De rest van de dag hangen we bij het zwembad. Ik lees mij laatste papieren boekje, de jongens gooien met balletjes naar elkaar in het water en Kok vertrekt aan het eind van de middag om wat foto’s te gaan maken. Tegen de tijd dat hij terugkomt is het al half acht geweest en moet de barbecue nog aangemaakt worden. Dat duurt ook nog wel even dus tegen de tijd dat we kunnen eten is het bijna donker. We zetten wat kaarsjes op tafel, jagen muggen richting de salamander op de muur (werkt helaas niet voldoende) en schijnen met de zaklamp Kok bij die nog probeert te zien wat hij doet. Maar we eten heerlijk en het is gezellig.
Dan naar binnen omdat we lek geprikt worden, ik lees mijn boekje uit en dan zit ook deze dag er weer op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kok en Lizette

Actief sinds 13 Juni 2015
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 14209

Voorgaande reizen:

10 Maart 2023 - 26 Maart 2023

2 weken Costa Rica

04 Augustus 2019 - 21 Augustus 2019

Slovenië

05 Augustus 2018 - 22 Augustus 2018

Portugal

31 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Vietnam van noord naar zuid

12 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Thailand

Landen bezocht: