Woe 22 aug, Porches-Lissabon-Amsterdam-Schiedam - Reisverslag uit Porches, Portugal van Kok en Lizette - WaarBenJij.nu Woe 22 aug, Porches-Lissabon-Amsterdam-Schiedam - Reisverslag uit Porches, Portugal van Kok en Lizette - WaarBenJij.nu

Woe 22 aug, Porches-Lissabon-Amsterdam-Schiedam

Blijf op de hoogte en volg Kok en Lizette

23 Augustus 2018 | Portugal, Porches

En dan is het bijna over, ons Portugal avontuur. Als ik rond 7u wakker word mis ik Kok naast me. Als hij er een kwartier later nog niet is heb ik een vermoeden waar hij uithangt en ja hoor, hij staat op het dakterras foto’s te maken van de opkomende zon. Blijkt hij al sinds 6u wakker te zijn. Dat wordt een lange dag.
We doen rustig aan, pakken ons boeltje en laten alles netjes achter. Kok spuit zelfs de auto nog even af omdat deze wel erg stoffig is geworden. Het is een kleine 2 ½ uur rijden naar Lissabon. We vliegen pas tegen half 7 vanavond maar willen er op tijd zijn, zeker omdat we niet weten hoe lang het terugbrengen van een huurauto duurt. Dus trekken we om 10 uur voor de laatste keer een deur achter ons dicht. Het is goed zo, we zijn wel weer toe aan een beetje Nederland waar ik mijn wc papier tenminste gewoon in de wc kan gooien (Vanwege de septic tanks mag dat hier vaak niet).
Alles verloopt vlotjes, zelfs de rij voor de koffie en toiletten is kort. We nemen voor alle zekerheid maar gelijk een broodje mee voor straks. Later bedenk ik me dat het zaterdag was toen het zo druk was, dat zal de reden wel geweest zijn. Na weer een fles cola (ik heb al een paar dagen last van mijn buik) stappen we in voor het laatste uurtje. We zien af en toe elektriciteitsmasten die vol zitten met vogelnesten! Als we op de hele lange tolbrug rijden die ons Lissabon in brengt, voelt het voor mij alsof de cirkel rond is. Aan de ene kant is het zo snel gegaan, maar aan de andere kant voelt Lissabon als weken geleden. Het was echt een hele diverse vakantie dit jaar. Na een laatste tankbeurt vinden we de car return redelijk makkelijk. Het is een grote hal waar alle verhuurbedrijven bij elkaar zitten. Wat een mierennest! Je rijdt het straatje in waar je moet wezen, haalt je auto leeg en meldt je bij de balie. Dan wordt de auto nagekeken en gelijk (met de kofferbak nog open) naar voren gereden zodat de volgende er weer achter kan parkeren. We zien dat ze vooraan gelijk schoon gespoten worden, de volgende klant staat waarschijnlijk al weer te wachten. Het is leuk om eens te zien hoe dat gaat.
Dan met de koffers zoeken naar vertrekhal twee, waar Easyjet vluchten vertrekken. Dat wordt 3 minuten met de bus. En de vertrekhal is waar we bang voor waren: een hal. Niets te beleven verder. Het is er koeler dan buiten maar alsnog warm. We kunnen pas rond half 5 de koffers afgeven en eerder kunnen we niet door naar de gates. Dus dat wordt nog een paar uur hangen. Wel leuk mensen kijken. Dan zie ik op de app dat we een half uur vertraging hebben. En als we eindelijk de koffers inchecken blijkt dat al een uur te zijn. We kunnen nu wel naar de gates, waar ook wat te eten valt. De mac natuurlijk weer, veel alternatief is er niet. Kok krijgt zijn mac bacon zonder bacon, dus weer terug. En na het eten hangen we weer verder, tot we eindelijk aan boord mogen. We moeten nog haasten ook om het tijdslot te halen, wat gelukkig net lukt. Even na 8 uur stijgen we op. We zijn inmiddels allemaal al zo gaar als boter en hebben hoofdpijn. Ik probeer een beetje te slapen maar de stoelen kunnen niet naar achteren dus echt lekker hang ik niet. Tja, nadeel van een prijsvechter. We landen om 22.45 uur, maar dan is het in Nederland al een uur later. Natuurlijk rollen onze koffers als laatste van de band, moeten we op de bus wachten naar de parkeerplaats en een stuk lopen naar de auto. Afijn, om 2 uur zijn we eindelijk thuis, waar pa en moe voor ons zijn opgebleven om ons welkom thuis te heten. De schatten! Ze blijven niet lang, moeten ook nog via een omweg naar huis. Heerlijk zo’n schoon huis en weer ons eigen bed. Het enige dat tegenviel was onze eigen auto… dat ging allemaal veel minder soepel dan in onze gehuurde Astra. Maar ja, je kunt niet alles hebben.
We zijn weer veilig thuis na een heerlijke vakantie.
Bedankt voor het meelezen en het commentaar!

• 23 Augustus 2018 - 17:48

Marianne.:

Ja, dat toiletpapier! En de enorme tolbrug. Een vakantie op meerdere plekken lijkt veel langer hè? Maar is ook vermoeiender.
    Fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn, lieverd.

• 23 Augustus 2018 - 22:57

Willy:

Jullie ook welkom thuis en bedankt voor het meenemen op je vakantie reis,
    Leuk je verhalen zo lizette.

• 24 Augustus 2018 - 13:49

Freek:

Welkom thuis en veel plezier met de keuze welke auto het gaat worden.