Bangkok - Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Kok en Lizette - WaarBenJij.nu Bangkok - Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Kok en Lizette - WaarBenJij.nu

Bangkok - Hua Hin

Door: Lizette

Blijf op de hoogte en volg Kok en Lizette

29 Juli 2015 | Thailand, Hua Hin

Na een onrustige nacht arriveren we met wat vertraging rond 6.45u in Bangkok. Ik heb elk uur gezien, maar tussendoor wel geslapen. De trein stopt regelmatig op wat grotere stations en je hoort dan ook dat er iets omgeroepen wordt. Maar verder ziet het er allemaal behoorlijk verlaten uit, zo midden in de nacht.

De trein rijdt op enkel spoor, af en toe stopt hij om op een andere trein te wachten. Als je bedenkt dat de trein er zo'n 12 uur over doet om van Chiang Mai naar Bangkok te rijden (700 km), snap je wel dat hij geen topsnelheid haalt. Af en toe word je ook stevig door elkaar geschud. Knapperd die daar doorheen slaapt!

Als we het station aflopen staat de bus al op ons te wachten en we laden de koffers in. We gaan nog met z'n allen ontbijten in het tegenover liggende hotel. Het is een kwestie van de weg oversteken, maar we zijn weer in Bangkok dus doen daar met de bus 20 minuten over...

Afijn, we hebben een geweldig ontbijt dus kunnen er weer even tegenaan. Nu is het tijd om afscheid te nemen van onze reisleider Michiel. Hij blijft in Bangkok, waar morgen zijn volgende groepsreis al weer begint. We hebben als groep twee spaarvarkens gekocht waar we onze fooien in hebben gedaan en na een bedankje van één van de groepsleden, worden ze aan Michiel en Ford overhandigd. Ford zal ons nog naar de hotels begeleiden.

Het is ruim 3 uur rijden naar het eerste hotel van de 3. Wij zitten in het laatste dus het duurt nog wel even. De zon schijnt, het is weer bloedheet, maar we vinden het allemaal heerlijk na de regen van de afgelopen week. Onderweg houden we nog een koffie- en plaspauze en dan is het tijd om de eerste 6 mensen gedag te zeggen. Twee ervan zien we morgen nog bij de excursie naar het Wildlife Rescue Center.

Tegen de tijd dat wij in ons hotel aankomen is het 13 uur. De kamers zijn nog niet klaar en om 14 uur zal de plaatselijke reisbegeleider haar informatiepraatje komen houden. We nemen afacheid van Ford, die vanavond weer terug gaat naar Bangkok. Ook hij heeft morgen weer zijn volgende groepsreis. Pittig, want thuis heeft hij een kindje van twee maanden oud. Maar deze maanden zijn topdrukte en hij heeft tenminste werk.

Inmiddels is er 1 van onze 2 kamers schoon, dus we vertrekken naar boven. We hebben niet voor niets gekozen voor een upgrade naar het Hilton: zeezicht, zwembadzicht, mooie kamers, aan het strand en midden in het centrum van Hua Hin. Ook hebben we twee nachten extra geboekt, dus hier zullen we de laatste 5 nachten van onze vakantie blijven.

Na het praatje van Rosalie, onze reisleidster ter plaatse, is het al bijna 15 uur dus er moet nu echt iets te eten naar binnen. We kiezen voor de snelle hap: burger king... En het smaakt prima.

Daarna het strand en zwembad verkennen. Wat is het zeewater warm! Er staat een stevige wind, de zee is hier ook niet zo mooi blauw als op de badplaatsen meer zuidelijk. Snorkelen wordt het hier dus niet, maar daar waren we op voorbereid. De duik in het zwembad bevalt ook prima en de ligstoelen er omheen nog beter. Even een half uurtje met mn snoet in de zon, want echt veel kleur zit er na twee weken nog niet op.

Tegen een uur of zeven gaan we op zoek naar een laundry en een eettentje. De laundry zit om de hoek, de tas wasgoed is morgenavond weer klaar. Buiten komen we twee groepsleden tegen en we besluiten naar de nightmarket te lopen. Na even zoeken vinden we een druk bezocht eettentje waar we aanschuiven. Heel veel visgerechten hier, heerlijk! Het eten wordt op straat klaargemaakt, op de nightmarket, er hangt zelfs een varken aan het spit te draaien. Als we ineens een paar mannen zien rennen met grote parasols, blijkt het te regenen. We zijn inmiddels uitgegeten dus wagen het er maar op. Natuurlijk houden we het niet droog maar de regen is niet koud. Alleen wel erg nat...

Bij de burger king halen we nog een sundae ijsje voor 20 baht (= 50 cent). Dat kunnen we wel vaker doen, haha! Hierna lopen we terug naar het hotel. Omdat het weer droog is gaan we met de lift naar de hoogste etage, de 17e, waar een bar zit. Als echte Hollanders zeggen we dat we alleen even komen kijken. We hebben een prachtig uitzicht over de baai en verlicht Hua Hin. Op zee zijn zelfs de marineschepen helemaal verlicht!

Omdat we morgen om 9u klaar moeten staan voor ons uitje naar de fanten, is het nu de hoogste tijd. Het is al weer half 11. We nemen de lift naar beneden, zeggen de anderen gedag en duiken lekker onze schone bedjes in.

• 30 Juli 2015 - 17:54

Kok En Lizette :

Het uploaden van de foto's lukt niet goed; morgen weer een poging.

• 30 Juli 2015 - 19:53

M.L Hulsbos-de Ruijter:

Wat heerlijk voor de thuisblijvers, zo'n blog.

• 02 Augustus 2015 - 22:35

Erna:

Zucht .... daar doe je het uiteindelijk allemaal voor , prachtig !!!!!