Hua Hin - Bangkok - Amsterdam - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Kok en Lizette - WaarBenJij.nu Hua Hin - Bangkok - Amsterdam - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Kok en Lizette - WaarBenJij.nu

Hua Hin - Bangkok - Amsterdam

Door: Lizette

Blijf op de hoogte en volg Kok en Lizette

04 Augustus 2015 | Nederland, Schiedam

En dan is het zover: onze laatste dag van deze mooie reis. We vertrekken vanavond om 19.30u uit het hotel en hebben één kamer nog tot die tijd beschikbaar. We genieten extra van het heerlijke ontbijt en besluiten daarna een wandelingetje over het strand te maken. Erg ver komen we niet, want we zijn erg geboeid door alle krabbetjes die mooie zandsporen maken. Zodra ze je aan horen komen, schieten ze in een gaatje in het zand. Even wachten dus tot ze zich weer laten zien. Een stukje verder zien we heremietkreeftjes met hun schelpje aan de wandel. Het is een grappig gezicht als je zo'n kluitje bij elkaar ziet.
Na een half uurtje hebben we het wel gezien en lopen we terug naar het hotel. Lekker aan het zwembad hangen! We hebben vandaag nog één luxe-probleem: ons geld opmaken. Dus gaan we 's middags nog maar eens een ijsje eten bij mac donalds, drinken we koffie bij een koffietentje naast het hotel en eten we wat duurder (maar helaas niet lekkerder) bij de italiaan. Terug in het hotel komen we het kamermeisje nog een keer tegen. Die stoppen we ook nog maar wat toe.
Even na 19u checken we uit en wachten we op het taxibusje dat ons naar Bangkok zal brengen. Het is ruim 3 uur rijden, dus stoppen we onderweg nog een keer. Tenminste, dat heeft de reisleidster ons verteld. Maar de bewuste chauffeur denkt er blijkbaar anders over, net als zijn 3 collega's die de overige Fox-gezinnen bij zich hebben. Om 19.30 scheuren we door het verkeer van Hua Hin en we worden om 22.15u afgezet op het vliegveld van Bangkok. Aangezien het vliegtuig pas om 1.50u vertrekt, had er van ons wel een pauze in de reis mogen zitten...
Maar goed, al met al vermaken we ons wel, ook al slaat de vermoeidheid toe. We hebben ook wat vertraging, dus mogen we uiteindelijk pas om 2.10u aan boord. In de tussentijd hebben we nog een smoothie gedronken en onze laatste 80 baht uitgegeven aan een chocoladereep. Want stel je voor dat je geld over houdt ;-)
Nou ja, 2x 20 baht als souvenir voor Rick en Tim.
We hebben weer een prima vlucht met China Airlines. We vertrekken om half 3 en krijgen een uur later eten. Midden in de nacht! We kunnen kiezen uit pasta of rijst. Tim slaapt en is niet wakker te krijgen, dus die slaat zijn eten maar over. Kok heeft lekker pasta, maar tegen de tijd dat Rick en ik aan de beurt zijn, is er alleen nog rijst over. Met vissticks... Ik eet alleen wat groenten en een bakje fruit, maar Kok werkt mijn bak eten moeiteloos naar binnen. Rick is van vermoeidheid niet te genieten. Hij kan zijn benen niet kwijt en we zitten in het middenschip van het vliegtuig op de achterste rij, waardoor de stoelen ook maar een klein stukje naar achteren kunnen. Tja, dan is het best lang vliegen. Eten doet hij dan ook nauwelijks. Ik laat hem maar een beetje gaan. Gelukkig slaapt hij toch een beetje en ik doe ook mijn ogen nog even dicht. Tim is de enige die gewoon tot 10 uur slaapt en daardoor nog maar 4 uur hoeft te vliegen! Tja, zo gaat het lekker vlot.
Om 12u krijgen we ons ontbijt. Kok en Tim hebben omelet met een worstje, Rick en ik bestellen noodles. Zit ik aan het einde van mijn vakantie toch nog Thais te eten bij mijn ontbijt, haha!
Maar ja, echt ontbijten kun je het niet noemen om 12u. We zijn lichamelijk compleet van slag door het tijdsverschil. Als het voor ons 10u 's ochtends is, is het buiten donker. We landen om 14.15u, hebben onze vertraging keurig ingehaald. Maar in Nederland is het dan pas 9.15 uur. We gaan moeiteloos door de douane, moeten wat langer wachten op de koffers, maar kunnen dan gelijk de bus in naar onze parkeerplaats.
Het is 18 graden buiten en dat voelt tegen verwachting in toch lekker.
Als we de straat inrijden staan pa en ma al te zwaaien voor het raam. Heerlijk om ze weer te zien!
Binnen no time staat de kamer vol met opengeklapte koffers, want waar hebben we nou de souvenirtjes gelaten? Overal vinden we wat. O ja, dat hadden we ook nog...
Ik merk dat we een beetje van de hak op de tak springen. Rick en Tim willen natuurlijk ook van alles vertellen aan opa en oma. En deze willen ook vertellen wat zíj in hun Schiedamse vakantie gedaan hebben.
Mijn hoofd zit nog zo vol, de verhalen komen nog wel. Ik ben er gewoon te moe voor. Maar nu wakker blijven, anders liggen we vannacht wakker.
Dus stop ik, als pa en ma vertrokken zijn, de eerste was in de machine, bekijk ik de post, ruim tassen uit en hang even lekker op de bank.
De boodschappen doen we morgen wel, we halen straks wel een frietje.

Ondanks dat we deze vakantie langer weg zijn geweest dan we gewend zijn, hadden we best langer willen blijven. We hebben zoveel indrukken opgedaan en zó genoten! Ons doel om ook de kinderen een ander stukje wereld te laten zien is ruimschoots behaald.
Het was echt een vakantie om nooit te vergeten.

Dit is tevens het laatste verslag van onze Thailand reis. Ik heb bewust soms wat veel geschreven over bepaalde onderwerpen, omdat ik bang was het anders zelf te vergeten. We hebben zoveel gehoord en soms gaat het zo snel dat je je twee dagen later al weer afvraagt hoe je vorige hotel er ook al weer uitzag...
Leuk dat jullie meegelezen hebben en bedankt voor jullie reacties!

• 04 Augustus 2015 - 16:56

Stella:

Hoi Lizette,
    Heb je verslagen steeds met bewondering gelezen! Was allemaal erg leuk en uitgebreid. hoef er zelf niet meer naar toe, was net of ik erbij was, haha

• 04 Augustus 2015 - 18:11

Freek:

En welkom thuis. Haal je vanavond Thais of Chinees ?☺nu begint de napret, alle foto's weer bekijken en dan de o ja's en das-waar-ook etc etc. Welkom thuis in ieders geval namens ons en bedankt voor alle korte verhalen

• 04 Augustus 2015 - 21:28

Mum:

Wij vonden het ook heerlijk jullie weer te zien en te kunnen knuffelen.
    Sterkte met acclimatiseren. :-)

• 04 Augustus 2015 - 22:54

Erna:

Pffff , moet haast een traantje wegpinken , wordt een soort van emotioneel na het lezen van het laatste verslag . Vind het super dat jullie dit samen gedaan hebben , maar ben oooooooh zo blij dat jullie vliegtuig weer op Nederlandse grond geland is . Fijn dat jullie weer thuis zijn en slaap lekker x

• 05 Augustus 2015 - 05:08

Karin :

Was leuk om te lezen allemaal.
    Jullie hebben genoten en de herinneringen blijven voor altijd......