Rustdag in Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Kok en Lizette - WaarBenJij.nu Rustdag in Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Kok en Lizette - WaarBenJij.nu

Rustdag in Kanchanaburi

Door: Lizette

Blijf op de hoogte en volg Kok en Lizette

17 Juli 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Vandaag houden we een rustdagje bij het hotel. De rest van de groep is op excursie, dus het is lekker rustig. Om 8.30u maken we de jongens wakker. Omdat we weten dat wij één van de weinige gasten zijn gaan we op tijd ontbijten. We vinden het lullig dat het personeel het hele buffet moet laten staan tot wij geweest zijn, terwijl de hele club al om 8.30u vertrokken is. Hierdoor hebben we wel ons privé personeel.
Ondanks dat het bewolkt is, is het toch weer warm. Zoals elke dag. We lopen een stukje over het terrein naar de rivier de Kwai, waar het hotel aan ligt. Bij de rivier staan ook een aantal tenten, die je ook kunt huren als soort van hotelkamer. Er staat een groot bed in, verlichting, tv en natuurlijk airco ;-)
Verder valt er niets te beleven dus we wandelen terug en gaan lekker zwembad-hangen. Ik was bang dat Rick en Tim het saai zouden vinden, maar ze vermaken zich prima samen met hun duikbrillen.
Tussen de middag lunchen we weer bij ons privé-personeel. Voor het eerst eten we van de kaart, want met een groep a la carte eten is in Thailand niet aan te raden. De mannen bestellen een sandwich, zelf ga ik voor noodles. We drinken er allemaal twee blikjes cola bij en rekenen dan 800 baht af, zo'n 20 euro.
Terwijl wij lunchen, valt er een flinke bui. Hierna is het zo mogelijk nog benauwder, want opfrissen doet het niet van zo'n buitje.
Na het eten gaan we weer lekker in het zwembad hangen en schrijf ik weer wat verslagen. Even een inhaalslag maken... tot een uur of 5. Dan vinden we het genoeg en gaan een douche nemen. We blijken allemaal wat verbrand te zijn, totaal geen erg in gehad omdat het zo bewolkt is. Dat doen we volgende keer dus anders.
Een half uurtje later druppelt de groep binnen en horen we alle verhalen. Het is allemaal erg mooi geweest, maar we hebben geen spijt dat we niet meegegaan zijn. We kletsen nog even met Michiel en Ford en horen dat Ford per ongeluk voor 16 personen entreekaarten had gekocht. Toen ze er achter kwamen waren ze al een stuk verder gereden en kon hij terug lopen om zijn geld terug te halen. Gelukkig kan hij er zelf om lachen, maar de hele groep had medelijden met 'm!

Het diner is weer in buffetvorm. Hoewel we steeds minder gaan eten (en meer water drinken), heb ik het gevoel dat de broeken nu al strakker gaan zitten. Oeps! Nou ja, we zien wel.
Om een uur of 9 haken we af, want we moeten nog wat inpakken en de wekker gaat om 5.30u.
Er zit een Gekko in onze kamer, maar zo lang hij zijn mond maar houdt vinden wij het best.
We liggen net een uur in bed als Rick komt melden dat hij zich niet lekker voelt.... en vervolgens aan het spugen gaat. Omdat hij niets raars heeft gegeten hoop ik dat het door de vermoeidheid komt. Gelukkig gaat het verder goed en horen we hem niet meer.

• 18 Juli 2015 - 13:29

Freek:

Rick al weer beter en uitgeslapen ? Mogelijk water van het zwembad ? Vandaag weer ff opschieten, de groep wacht.....

• 18 Juli 2015 - 14:31

Mum:

Wow, dat zwembad ziet er paradijselijk uit zeg!
    Beterschap voor Rick...

• 18 Juli 2015 - 23:48

Erna:

Jeetje , in zo'n zwembad zou ik mij ook niet vervelen zeg !!
    Luxe hoor , even een dagje niets .