Mae Sariang - Chiang-Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kok en Lizette - WaarBenJij.nu Mae Sariang - Chiang-Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kok en Lizette - WaarBenJij.nu

Mae Sariang - Chiang-Mai

Door: Lizette

Blijf op de hoogte en volg Kok en Lizette

27 Juli 2015 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag hebben we voor de eerste keer echt een karig ontbijt: toast met jam en een gebakken ei. We zijn dus lekker snel klaar en vertrekken op tijd. Het heeft de hele nacht geregend en niet van die kleine buitjes. Omdat we nog steeds hoog zitten, rijden we af en toe in de wolken. Niet veel uitzicht dus. We worden het allemaal een beetje zat. Maar het is wel onder de 30 graden hier, dat is dan wel weer even lekker.

We rijden langs een mooi stukje natuur, met de "Grand Canyon" van Noord-Thailand. Dit is een smalle kloof tussen twee rotsformaties die door de rivier gecreëerd is. Het smalste punt is maar 2 meter breed. We lopen een stuk naar boven en kunnen ook op een brug staan boven de rivier. De reling komt ongeveer tot je bovenbenen (zal wel Thaise hoogte zijn) en de brug kan maximaal 500kg dragen. Al met al geeft het niet echt een lekker gevoel, dus ik sta er alleen op als er niemand meer voor of achter me staat. De rivier kolkt er behoorlijk op los door alle regen.

We lopen terug, drinken een bak koffie en stappen weer in de bus voor het laatste stuk naar Chiang Mai, waar we ook lunchen.

Als we uitstappen voor de lunch, voelen we ook gelijk dat het een stuk warmer is. Nog steeds regenachtig, maar een stuk beter dan in de bergen.

De middag brengen we door aan het zwembad. 's Avonds lopen we nog een rondje over de night market, want ik wil nog een t-shirtje kopen van Chiang Mai.

Morgen is hier onze laatste dag, de rondreis zit erop! We gaan weer fietsen en in plaats van door de stad ( Bangkok), zullen we nu langs de rijstvelden fietsen. Ik ben benieuwd!

• 29 Juli 2015 - 21:08

Freek:

Hopelijk met fietsen wel droog. Enne....als dat een copie van de Grand Canyon moet zijn moet je dus toch nog maar ff naar Amerika.....

• 29 Juli 2015 - 21:52

M.L Hulsbos-de Ruijter:

De temperatuur is hier heel wat beter. Nu 17° en buien. Maar als jullie thuiskomen is het tussen de 20° en 25°. En droog!

• 29 Juli 2015 - 23:05

Monique:

Hoi hoi,

Ja in de wolken rijden wordt je niet echt vrolijk van, maar he je krijgt het maar. Wist niet dat jullie zulke koffie leuten waren. De thaise community vaart er wel bij haha. Ik hoop dat jullie nog lekker gaan genieten, hoeveel km fietsen jullie dan?
    Na al die busritten in ieder geval heerlijk denk ik.

Groetjes monique

• 02 Augustus 2015 - 22:22

Erna:

Gatsie wat een hoogte, uhhhh diepte !!!!!
    Ziet er wel heel mooi uit .